onsdag 21 januari 2009

Planerade inköp på Ikea.





Istället för att för att lägga flera tusenlappar på en ”riktig” tvättbänk till tvättstugan har vi hittat den här diskbänken från Ikeas fristående kök. Passar oss perfekt då vi inte vill ha några underskåp.







Till serien finns också överskåp, tänkte att vi skulle köpa ett par stycken. Ska hitta ett lås att sätta i ett av dem så kan vi använda det som medicinskåp. Vi har valt bort de flesta garderober och de linneskåp och städskåp som ingick i huset. Vi måste därför ordna ett låsbart skåp, det är tydligen lag på att det ska finnas.

Har inte bestämt vilken färg det blir än, svart eller vit. Det är väldigt snyggt med svart förstås...




Ett rejält linneskåp är ett måste. Har tänkt mig ett som är 100 cm brett och 58 djupt. Jag ska fylla det med trådbackar och eventuellt några hyllor. Pavel har inte nått att säga till om, tvättstugan är så mina domäner.




Jag är väldigt kär i det här bordet, i den här mörka färgen. Så snyggt med mörka möbler och vita väggar. Sex platser till vardags men kan fällas ut till tio. Toppen när hela familjen kommer.







Det lutar nog att det blir den här stolen till. Kommer att passa bra till vårt kök.









Jag har tänkt mig nått liknande den här också till hallen men den behöver modifieras lite för den är för bred. Men det fixar jag, fram med sågen bara. (Pappa, hjälp..)


1 kommentar:

  1. Hijito la mesa de comedor esta muy bonita, pero la silla no me gusta mucho porque es un estilo diferente y ademas las pataas son muy abiertas y eso coge mas espacio

    SvaraRadera